Без розуму ні сокирою рубати, ні личака в'язати. Борода не робить мудрим чоловіка. В умілого і долото рибу ловить! Вік живи — вік учись. Вчення в щасті красить, а в нещасті тішить. Вченому світ, а невченому тьма. Гарно того вчити, хто хоче все знати. Голова без розуму, як ліхтарня без свічки. Голова не на те, щоб тільки кашкет носить! Грамоти вчиться — завжди пригодиться. Грамотний — видющий і на все тямущий. Дарма, що малий, а й старого навчить! Де старий спотикнеться, там нехай молодий добре напнеться! Дивиться рідко, та густо бачить. Догана мудрого більше стоїть, як похвала дурного. Жалів вовк кобилу лишив хвіст та гриву. За битого двох небитих дають, та й то не беруть. За дурною головою рукам і ногам немає спокою. За одного вченого дають десять невчених. За одного грамотного сім неграмотних дають. Знає, на чім світ стоїть! Знання робить життя красним. І з сивою бородою не все розум приходить! І сила перед розумом никне! Книга вчить, як на світі жить. Кожна голова має свій розум. Кожна пригода — до мудрості дорога. Людей питай, а свій розум май! Молоде орля, та вище старого літає! Мудра голова не дбає на лихі слова. Мудрій голові досить два слова! Мудрий не все каже, що знає, а дурень не все знає, що каже. Мудрим ніхто не вродився, а навчився. Найшла коса на камінь. На те й голова, щоб у ній розум був. Навчай інших — і сам навчишся. Наука в ліс не веде, а з лісу виводить. Наука не йде на бука! Наука не пиво: в рот не віллєш! Науки ні вода не затопить, ні огонь не спалить. Незнайко на печі лежить, а знайко по дорозі біжить. Не бажай синові багатства, а бажай розуму! Не суньте рило не у своє діло ((рос.) Не суньте нос не в свой вопрос) Не краса красить, а розум. Не кажи гоп, поки не перескочиш. Не лінися рано вставати та змолоду більше знати! Не на користь книжку читать, коли вершки лише хапать. Не перо пише, а розум. Не питай старого, а бувалого. Обіцянка - цяцянка, а дурневі радість. Один розум добре, а два ще краще! Одна розумна голова добре, а дві ще краще! Око бачить далеко, а розум ще дальше. Перемагай труднощі розумом, а небезпеку — досвідом! Пташка красна своїм пір'ям, а людина — своїм знанням. Треба розумом надточити, де сила не візьме. У сусіда ума не позичиш. Усякому на старість розуму прибавиться. Учений іде, а неук слідом спотикається. Учись змолоду — пригодиться на старість! Учись — на старість буде як нахідка! Розумний батько сина опитати не соромиться. Розумний всякому дає лад. Розумну річ приємно й слухать. Розум — скарб людини. Сила без голови шаліє, а розум без сили мліє. Сила та розум — краса людини. Сила уму уступає! Скільки голів, стільки й умів! Старого горобця на полові не обдуриш. Хороший рибак по кльову мусить знати, як рибку звати. Хто вчиться змолоду, не зазнає на старість голоду. Хто грамоти вміє, той краще сіє. Хто добре учиться, той буде й добре робить. Хто знання має, той мур зламає. Хто людей питає, той і розум має. Хто хоче багато знати, тому треба мало спати. Чого Івась не навчиться, того й Іван не буде знати. Чоловік розуму вчиться цілий вік. Шануй учителя, як родителя! Щастя без розуму — торбина дірява. Що в молодості навчишся, то на старість як знайдеш. Що голова, то й розум! Що знаєш, що вмієш, те за плечима не носить. Щоб часом дарма не блудить, чужого розуму питайся. Як одступиш од грамоти на аршин, то вона од тебе на сажень. Яка головонька, така й розмовонька! Які літа — такий розум!

пʼятниця, 15 червня 2018 р.

Ігри


Три гри-п’ятихвилинки для середньої школи
Автор тексту: Марта Приріз
Як всього за кілька хвилин повернути учням бадьорість, поліпшити настрій та налаштувати на групову роботу? Так, це реально. Ігри-п’ятихвилинки для підлітків не так легко підібрати, як для малечі, адже завдання мають бути не просто веселими, а й креативними. А ще такими, що непомітно продіагностують стосунки в колективі тінейджерів.


«Міняються місцями всі, хто…»
Проведення: найзручніше влаштувати цю гру на початку або в кінці уроку, оскільки для гри слід сформувати зі стільців коло. Стільців має бути на один менше, ніж школярів. Усі сідають, а одна дитина стає в центрі кола. Її завдання — сказати: «Міняються місцями ті, хто…» і додати свій варіант. Приклад: «Міняються місцями ті, хто любить танцювати».
Діти схоплюються зі стільців та пересідають на вільне місце. Хто не встиг, стає в середину кола та продовжує гру, пропонуючи свій варіант.

Пропоновані варіанти «Міняються місцями всі, хто…»:
— дивляться серіали;
— обожнюють літо;
— чекають на канікули;
— носять окуляри;
— мають на собі джинси;
— люблять читати книги;
— мають сестру або брата;
— народилися взимку;
— мають домашнього улюбленця;
— бачили фільми про Гаррі Поттера.

Ефект: гра допомагає дітям активуватися завдяки руховим елементам та сприяє інтеграції, оскільки школярі дізнаються щось нове один про одного. Вона є досить діагностичною та «сигнальною». У ході гри вчитель помічає тих, хто не бере активної участі чи не змінює своє місце в колі жодного разу. Це може бути підставою для подальшого спостереження, наскільки дитині комфортно серед однокласників.
«Найдовша лінія»
Проведення: об`єднайте дітей у групи по 5-6 осіб. Протягом трьох хвилин вони мають викласти найдовшу лінію з певних матеріалів. Наприклад, усі групи використовують для виконання завдання тільки лего, зошити, олівці або рюкзаки.
Учні можуть запропонувати, із чого вони хочуть створювати лінії. Так ви надаєте можливість для виявлення спонтанності та креативності.
Ефект: гра розвиває творчі здібності та дає школярам змогу об`єднуватися для виконання спільного завдання. Це, у свою чергу, формує відчуття команди. Завдяки грі вчителю вдається виокремити несподіваних ситуативних лідерів, які в умовах обмеженого часу визначають ролі для інших чи беруть ініціативу в свої руки.
«Чарівний предмет»
Проведення: візьміть предмет, який вміщається в руці. Це може бути книга, ручка, чашка, м`ячик чи щось інше, що здається вам підходящим для гри. Вчитель тримає в руках предмет і називає одну ідею того, як його можна використовувати. Варіанти можуть бути реальними або зовсім фантастичними: «Ручкою можна писати домашні завдання», «Ручкою можна написати побажання, і воно здійсниться».
Після цього предмет передається комусь із класу. Дитина каже, як ще використовують обраний предмет, та передає наступному гравцю. Найкраще — грати на швидкість, обмеживши час до 4-5 хвилин. За кмітливості та швидкої реакції в учнів гра може так стрімко розвиватися, що предмет обійде всіх дітей із класу двічі або й тричі.
Варіацією гри є написання школярами варіантів на дошці. Наприклад, як можна використовувати цеглину? Порваний портфель? Списаний зошит? Золоту рибку? Мобільний телефон? Така варіація займе щонайменше 10 хвилин.
Ефект: слухаючи інших та відстоюючи свої ідеї, діти вчаться аналізувати та шукати нові можливості. Гра є інструментом для згуртування класу та добре вписується в середину уроку. Коли увага учнів починає розсіюватися, така коротка активність допомагає перепочити та ввімкнути уяву.

Немає коментарів:

Дописати коментар